söndag 8 februari 2009

LÄS DETTA!

Utan för stan är det såå otroligt klar stjärnhimmel!
Är så häftigt att se..
Så när jag satt i bilen och lyssnade på i'm yours så tänkte jag:

Allt har ju ett slut,
livet har ett slut,
vägen har ett slut,
dagen har ett slut o.s.v..
Men universum då?
Det har ju verkligen inget slut!
Det bara fortsätter och fortsätter.
Tror jag iallafall..

Ajaa, egentligen borde jag göra so-läxan nu.
Men jag orkar inte och vill inte.
Iblan tänker jag:
Varför gör man saker som men inte vill eller tycker är tråkigt?
Man slösar ju bara bort livet.
Jag vill göra saker som jag tycker är kul och vill göra.
Så varför gör jag inte det då?
jo, för det är så mycket i vägen, som hindrar en från att göra det man vill..
Är ganska sorligt.

Så jag har bestämmt mej för att: Leva som jag vill och göra det bästa av det!
så borde alla göra.

Gonatt//filosofen ;)

2 kommentarer: